Zaproszenie do złożenia ofert na: świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Suwałki
20 gru 2023
Zapytanie ofertowe
Suwałki, 2023.12.20
Zamawiający:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suwałkach
- Świerkowa 45
16-400 Suwałki
Wszyscy Wykonawcy
ZAPYTANIE OFERTOWE
Zamawiający zaprasza do złożenia ofert na:
świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Suwałki
Postępowanie nie podlega przepisom ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawa zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), ze względu na wartość zamówienia nieprzekraczającą 130.000 zł. Postępowanie prowadzone jest na zasadach określonych przez Zamawiającego.
- Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych, w tym wyżywienia dla osób bezdomnych oraz prowadzenie pracy socjalnej mającej na celu pomoc w załatwianiu podstawowych spraw życiowych, rozwinięcie lub wzmocnienie aktywności i samodzielności osób bezdomnych, przywracanie do życia w społeczeństwie oraz usamodzielnianie tych osób.
- Wykonawca zobowiązuje się zapewnić standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych, kwalifikacje osób zatrudnionych świadczących w nim usługi są zgodne z art. 48a ust. 2g ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 z późn. zm.) oraz standard obiektu, w którym mieści się schronisko są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896).
- Zamawiający przewiduje, że szacunkowa liczba osób bezdomnych skierowanych w ciągu roku wynosić będzie dwie osoby bezdomne.
- Zamawiający zastrzega zmianę ilości osób bezdomnych potrzebujących schronienia, zmniejszenia lub zwiększenia w zależności od faktycznych potrzeb, o czym Wykonawca każdorazowo będzie informowany. Wykonawca przyjmuje dodatkowe osoby skierowane przez Ośrodek Pomocy Społecznej, jeżeli dysponuje wolnymi miejscami.
- Każdorazowe umieszczenie osoby, wymagającej schronienia odbywać się będzie na podstawie indywidualnej decyzji administracyjnej przyznającej pomoc formie udzielenia tymczasowego schronienia, wydanej przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suwałkach.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Wykonawca podejmie świadczenie usług schronienia w oparciu o dane przekazane telefonicznie, faksem lub e-mailem. Takie zlecenie usług będzie potwierdzone wydaną decyzją administracyjną bez zbędnej zwłoki.
- Miejsce świadczenia usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Suwałki:
powiat suwalski, powiat augustowski, powiat sejneński, powiat olecki.
- Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty:
najniższa cena (100 pkt)
- Miejsce i termin składania ofert:
- a) Gminny Ośrodka Pomocy Społecznej w Suwałkach, 16-400 Suwałki, Świerkowa 45;
- b) Korespondencję przesyłaną drogą elektroniczną należy kierować na poniższy adres: sekretariat@gops.suwalki.pl
- c) Termin składania ofert:
do dnia 29 grudnia 2023 r. do godz. 10.00, pokój nr 40;
- Termin wykonania zamówienia:
01 stycznia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r.
- Opis sposobu przygotowania oferty:
- Oferta powinna być sporządzona w jednym egzemplarzu, z wykorzystaniem formularza (załącznik nr 1) oraz parafowany projekt umowy (załącznik Nr 2),
- Do oferty Wykonawca powinien dołączyć oświadczenia i dokumenty:
- Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu.
- W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego.
- W przypadku pozostałych podmiotów – inny dokument właściwy dla podmiotu.
- Odpis statutu.
- Wpis do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez odpowiedniego miejscowo Wojewodę.
- Pełnomocnictwa.
- Wszystkie dokumenty powinny być składane w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, z tym, że oświadczenia muszą być złożone w oryginale.
- W przypadku podpisywania oferty przez osoby, których uprawnienie do występowania w imieniu wykonawcy nie wynika z dokumentów, należy dołączyć pełnomocnictwo lub jego kopię poświadczoną notarialnie.
- Oferta oraz wszelkie inne oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne, z wyjątkiem – odrębnie i jednoznacznie wskazanych przez Wykonawcę – informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( art.l1 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji ( Dz. U. z 2022 r. poz. 1233).
- Oferta cenowa powinna być sporządzona w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania, ręcznie długopisem. Oferty nieczytelne nie będą rozpatrywane.
- Wszystkie strony oferty cenowej powinny być podpisane przez osobę uprawnioną do występowania w imieniu Wykonawcy i powinny być kolejno ponumerowane. Niespełnienie tego wymagania nie będzie skutkowało odrzuceniem oferty, jednak wszelkie negatywne konsekwencje mogące wyniknąć z niezachowania tego wymagania, będą obciążały Wykonawcę.
- Poprawki powinny być naniesione czytelnie przez skreślenie oraz opatrzone podpisem osoby uprawnionej.
9.Nie dopuszcza się składanie ofert częściowych.
- Każdy Wykonawca może złożyć jedną ofertę i zaproponować tylko jedną cenę.
- Cena powinna być podana cyfrą i słownie w złotych polskich oraz obejmować wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
- Wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca.
- Ofertę cenową wraz z załączonymi dokumentami należy umieścić w zamkniętej kopercie z oznaczeniem:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Suwałkach, 16-400 Suwałki, ul. Świerkowa 45.
Oferta cenowa na ,, Świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Suwałki
Nie otwierać przed dniem 29 grudnia 2023 r. do godz. 10.15.
- Opis kryteriów oceny ofert, ich znaczenie i sposób oceny:
- a) Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu, zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawców. Oświadczenia i dokumenty będą badane pod względem formalnoprawnym, ich aktualności, a także czy informacje w nich zawarte potwierdzają spełnienie wymagań Zamawiającego.
- b) Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, którego oferta cenowa będzie przedstawiała najniższą cenę (100 punktów).
- Termin związania ofertą: 30 dni.
- Dodatkowe informacje:
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert i wezwać Wykonawcę do złożenia stosowanych wyjaśnień z jednoczesnym wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Wyjaśnienia treści oferty nie mogą prowadzić do jej zmiany.
Pracownik prowadzący postępowanie poprawia w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie;
- oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek;
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, o czym niezwłocznie informuje Wykonawcę.
Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:
- zawiera braki uniemożliwiające dokonania oceny jej treści. Dotyczy to w szczególności ceny lub innych warunków określonych w zapytaniu ofertowym jako kryterium oceny ofert;
- jej treść nie odpowiada warunkom zamówienia, w szczególności ze względu na jej niezgodność z opisem przedmiotu zamówienia;
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;
- Wykonawca nie złożył stosownych wyjaśnień dotyczących treści przekazanych ofert, w terminie wskazanym w wezwaniu Zamawiającego;
- wpłynęła po terminie składania ofert.
Na zapytania Wykonawców w zakresie zapytania ofertowego Zamawiający udziela wyjaśnień, chyba że zapytanie wpłynęło do Zamawiającego w ostatnim dniu przewidzianym na składanie ofert. Dopuszcza się możliwość prowadzenia negocjacji ofert z trzema Wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty w ramach zastosowanych kryteriów oceny ofert, a w przypadku mniejszej liczby otrzymanych ofert Zamawiający zakwalifikuje do negocjacji wszystkich Wykonawców, których oferty spełniają wymagania zawarte w zapytaniu ofertowym.
Jeżeli wybrany Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy, najkorzystniejsza oferta może zostać wybrana spośród ofert pozostałych, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.
Zamawiający ma prawo unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia na każdym etapie bez podania przyczyny.
Postępowanie unieważnia się obligatoryjnie, jeżeli:
- nie wpłynęła żadna oferta lub żadna oferta nie spełnia warunków udziału w postępowaniu;
- cena najkorzystniejszej oferty przekroczy kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia; chyba że może ją zwiększyć do ceny najkorzystniejszej oferty;
- wystąpi zmiana okoliczności powodujących, że realizacja zamówienia jest niecelowa;
- zapytanie obarczone będzie wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy.
Osoba uprawniona do kontaktów z Wykonawcami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suwałkach w dni robocze w 8.00 - 14.00 – Teresa Suchocka, tel. 87 565 93 63, pokój nr 40.
- Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawach swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej z siedzibą w Suwałkach przy ul. Świerkowej 45, 16-400 Suwałki,: 875659347, e-mail: gops_suwalki@pro.onet.pl, NIP: 8441911580, REGON:790738343.
- Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych, e-mail: iod@gmina.suwalki.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa lub umowy na przetwarzanie danych osobowych;
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celu, w jakim je pozyskano, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa;
- podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwy udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość nie przekracza kwoty 130 000 zł netto;
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
- posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania pani/Pana danych osobowych*;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
W załączeniu:
- Wzór formularza ofertowego (załącznik Nr 1);
- Projekt umowy (załącznik Nr 2);
Sporządził
Teresa Suchocka………………
(Podpis pracownika prowadzącego postępowanie)
Zatwierdzam:
Beata Skrocka …………………
(podpis Kierownika jednostki lub osoby upoważnionej)
Pliki do pobrania
Zapytanie (237.59 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2023-12-20 |
Data publikacji: | 2023-12-20 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Administrator |
Liczba odwiedzin: | 743 |